Ten serwis używa cookies w celu realizacji usług.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
  

P1110516W dobie społeczeństwa informacyjnego i rozwijającego się rynku pracy, szczególnego znaczenia nabierają takie cechy jak przedsiębiorczość, umiejętność radzenia sobie w różnych, czasem trudnych, sytuacjach, a także kreatywność. Aby sprostać zmieniającej się rzeczywistości, młodzi ludzie muszą wykazać się inwencją. Swoje pomysły oraz wiedzę młodzież miała okazję zaprezentować podczas „III Śląskiej Olimpiady Przedsiębiorczości i Ekonomii”, której tematem przewodnim były „Ekoinnowacje w biznesie”. Głównym organizatorem przedsięwzięcia była Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, mieszcząca się w Gliwicach przy ulicy Bojkowskiej 37. Partnerami olimpiady stali się przedsiębiorcy z Gliwic: Marco Sp. z o.o., GAPR Sp. z o.o. , Mana Sp. z o.o.

 

Olimpiada składała się z dwóch etapów. W pierwszym, który odbył się 27 marca br., uczestnicy – około sześćdziesięciu uczniów szkół ponadgimnazjalnych – musieli zmierzyć się z testem sprawdzającym poziom ich wiedzy z zakresu ekonomii. Do finału, który odbył się 9 kwietnia, zakwalifikowało się 20 uczestników. 

P1110530.jpg

Podczas ostatniego etapu konkursu uczniowie, którzy przybyli do siedziby uczelni z różnych miejscowości województwa śląskiego, zaprezentowali pomysł własnego biznesu. Pomysł ten oceniało pięcioosobowe jury, w skład którego wchodziła Rektor Gliwickiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości, dr Alina Vogelgesang, przedstawiciele Marco Sp. z o.o ., wiodącej firmy w zakresie produkcji komponentów o wysokim standardzie jakościowym, w tym prezes zarządu – Marek Śliboda, oraz prezes Mana Sp. z o.o.Tomasz Kulczycki.

Z ManaGame.pl zmierzyli się także finaliści konkursu w drugim etapie olimpiady. Osiągnięte rezultaty stanowiły jedno z kryteriów wyboru zwycięzcy Olimpiady.

„Trzecia edycja olimpiady cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży. W tym roku poziom olimpiady również nie był łatwy, jej uczestnicy musieli wykazać się nie tylko wiedzą z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości, ale również musieli pokazać swoje umiejętności w symulacji rynkowej, a przede wszystkim pokazać swój pomysł na biznes. Wybór zwycięzców był bardzo trudny, jednakże nastawiliśmy się głównie na kreatywność i realność biznesową uwzględniającą ekologię w koncepcji biznesowej”.-  Alina Vogelgesang, Rektor Gliwickiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości 

P1110525

Spośród wszystkich uczestników finału wyłoniono trzech zwycięzców. Pierwsze miejsce zajął Piotr Adamczyk, reprezentujący Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie, którego pomysł na biznes cechował się wysoką kreatywnością i spełniał wymogi ekoinnowacji. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się uczennice Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach – Klaudia Dudło oraz Alina Wróbel.

Od Gliwickiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości każdy finalista otrzymał certyfikat uczestnictwa w Olimpiadzie, zwycięzcy zaś odebrali vouchery upoważniające do zniżki na studia na gliwickiej uczelni. Firma Marco ufundowała  bardzo atrakcyjne nagrody pieniężne, a także zaprosiła zwycięską trójkę do zwiedzenia siedziby firmy i bezpośrednie spotkanie z prezesem –Markiem Ślibodą.

„Gratulujemy wszystkim zwycięzcom i mamy nadzieję, że ta inicjatywa dotycząca przedsiębiorczości będzie się rozwijała - trzymamy kciuki, żeby Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości z panią rektor na czele jak najbardziej tę cechę promowała. Po tym, co dziś zobaczyliśmy, uważamy, że społecznie odpowiedzialne firmy, które odniosły sukces powinny jak najszybciej zacząć przekazywać swoje pozytywne doświadczenia w szkołach średnich, a może nawet w gimnazjum, co pomoże ukształtować i wyszkolić młodych ludzi jeszcze przed wejściem na rynek pracy.” - Marek Śliboda, Prezes Zarządu Marco sp. z o.o.

P1110520

„Jako firma promująca nauczanie przedsiębiorczości w szkołach oraz uczelniach, wręcz nie mogliśmy nie skorzystać z zaproszenia do współorganizacji tego przedsięwzięcia. Cieszy mnie fakt, iż było duże zainteresowanie Olimpiadą, a sam poziom szczególnie w finale był wysoki i wielu uczestników miało bardzo fajne pomysły na swoje biznesy w niedalekiej przyszłości. Nagrodziliśmy te najbardziej trafne i realne do osiągnięcia. Duże słowa uznania również dla nauczycieli oraz opiekunów tych młodych, przyszłych biznesmenów, bo to na nich ciąży wielka odpowiedzialność dalszego rozwijania talentów  młodzieży którą nauczają.

My jako ManaGame.pl możemy tylko stymulować i wspierać do dalszego rozwoju poprzez korzystanie z naszej aplikacji, aby wyniki w nauczaniu przedsiębiorczości były jeszcze lepsze” –Tomasz Kulczycki, prezes Mana Sp. z o.o.

 

SERDECZNIE GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM !